20230911 Dames 1 HC Groningen seizoen 2023-2024 origineel logo's 2.png 2B9A0233.jpg 2B9A0252.jpg 2B9A0302.jpg 2B9A0322.jpg 2B9A0347.jpg 2B9A0355.jpg A16Q0024.jpg A16Q0123.jpg A16Q0148.jpg A16Q0256.jpg A16Q0270.jpg A16Q0287.jpg A16Q9819.jpg A16Q9839.jpg A16Q9851.jpg A16Q9901.jpg A16Q9911.jpg A16Q9927.jpg A16Q9960.jpg A16Q9968.jpg A16Q9981.jpg A16Q9991.jpg Clubhuis GHHC Haren kopse kant - kopie.jpg Clubhuis GHHC Haren.jpg IMG_0786.jpg Strafcorner-header.jpg
 

algemeen_barenveld_dienst

Wedstrijdtafel- en velddienst
 
Instructie voor de wedstrijdtafel - Jeugd 11-tallen

Indien de jongste jeugd wedstrijden speelt, staat alles klaar voor gebruik en kunt u aanschuiven achter hun tafel. Vraag hen om de oranje map, daarin staat alle info voor de 11-tallen. De jongste jeugd-commissie zal u in het kort instrueren.

Is de jongste jeugd niet aanwezig, meldt u zich dan bij de bar. Zij geven u dan de oranje kist en de laptop. In de kist vindt u een oranje map met alle instructies, schema’s en belangrijke telefoonnummers. Verder vindt u in de kist allerlei benodigdheden (zoals fluitjes, pennen, consumptiebonnen, wedstrijdschema inclusief lijst scheidsrechters, overzicht belangrijke telefoonnummers) die van belang zijn.

Werkzaamheden vóór de wedstrijd:

U verwelkomt de teams Groningen / bezoekende teams/( gasten) en hun coaches.

- Wanneer een club (Groningen/ tegenstander) zich bij de wedstrijdtafel meldt, vraag dan altijd of ze al de spelerslijst hebben bevestigd. Dat moet namelijk altijd voordat de wedstrijd begint. Inlogcodes hiervoor zijn bekend bij de desbetreffende coach/manager.

- Herinner de coach/manager eraan dat ze direct na de wedstrijd samen met de tegenstander en de scheidsrechters de stand digitaal moeten invoeren. Coaches en managers hebben de inlogcodes hiervoor allemaal al eerder ontvangen.

Zie voor meer informatie verderop in deze instructie.

- U geeft de coaches van de bezoekende partij een consumptiebon (dus NIET de rij-ouders), max. twee per team. Voor de consumptiebon kan een kop koffie of thee bij de bar worden gehaald. Coaches van Groningen krijgen geen consumptiebon.

- U vertelt ze op welk veld de wedstrijd wordt gespeeld. Dit staat vermeld in het wedstrijdschema.

- U wijst ze indien gewenst de kleedkamers. Er is buitenom 1 dames-kleedkamer en 1 heren-kleedkamer beschikbaar.

Scheidsrechters:

Wanneer scheidsen zich melden, zeg dan altijd dat zij beide direct na de wedstrijd de stand op de laptop moeten invoeren!!!

N.B. In het wedstrijdschema staat bij elke wedstrijd welk team (coach) scheidsrechters voor die wedstrijd moet regelen. Meestal ligt er ook een papier bij met namen van scheidsrechters met telefoonnummers die moeten fluiten.

- Minimaal een kwartier voor aanvang van de wedstrijd moeten scheidsrechters zich melden. Meld aan scheidsrechters welke wedstrijd en welk veld ze moeten fluiten (zie wedstrijdschema).

- Vertel ze dat ze op tijd moeten starten, dit is heel belangrijk omdat het op zaterdag altijd een vol programma is dat door vertraging gemakkelijk uit kan lopen!!

- Scheidsrechters krijgen een fluitje en per wedstrijd indien nodig 1 wedstrijdbal. Wijs hen erop dat ze deze na afloop ook weer inleveren.

Werkzaamheden na de wedstrijd:

WERKWIJZE INVOEREN DIGITAAL WEDSTRIJD FORMULIER (DWF):

Onze teams van Groningen loggen altijd in op www.ghhc.nl/formulier of m.b.v. de link ‘DWF’ op de site van Groningen. De tegenstander logt altijd in op zijn eigen site. 

Als ze hebben ingelogd, wijst de rest zich eigenlijk vanzelf.

Invullen DWF: eerst beide scheidsrechters, daarna de managers/coaches van beide teams.

1. Scheidsrechter 1:

a. Inloggen op http://www.ghhc.nl/formulierof klik op de link ‘DWF' op de site van Groningen.

b. Kies "ik ben scheidsrechter”

c. Log in met "bondsnummer” en "verificatiecode

Er ligt een lijst met bondsnummers (blauw mapje) bij de wedstrijdtafel. De verificatiecode staat in het wedstrijdschema bij de desbetreffende wedstrijd vermeld (lijkt op een postcode).

N.B. mocht er geen bondsnummer beschikbaar zijn (bijv. ouders fluiten of fluiter heeft geen scheidsrechterskaart), dan staan voorop een aantal namen met bondsnummers die in noodgevallen gebruikt kunnen worden.

d. Invoeren uitslag en eventuele gevallen kaarten

e. Bevestigen en uitloggen

2. Scheidsrechter 2:

a. Inloggen op http://www.ghhc.nl/formulierof klik op de link ‘DWF’ op de site van Groningen

b. Kies "ik ben scheidsrechter”.

c. Log in met "bondsnummer” en "verificatiecode”

Er ligt een lijst met bondsnummers (blauw mapje) bij de wedstrijdtafel. De verificatiecode staat in het wedstrijdschema bij de desbetreffende wedstrijd vermeld (lijkt op een postcode).

N.B. mocht er geen bondsnummer beschikbaar zijn (bijv. ouders fluiten of fluiter heeft geen scheidsrechterskaart), dan staan voorop een aantal namen met bondsnummers die in noodgeval gebruikt kunnen worden.

d. Invoeren uitslag en eventuele gevallen kaarten

e. Controleer en accordeer uitslag en eventuele gevallen kaarten

f. Bevestigen en uitloggen

3. Coach/ manager of aanvoerder (van beide teams)

a. Inloggen op http://www.ghhc.nl/formulierof klik op de link ‘DWF’ op de site van Groningen.

(N.B. Het bezoekende team logt altijd in op zijn eigen site)

b. Kies "ik ben coach/aanvoerder”

c. Indien nodig actualiseer spelerslijst (dat moeten coaches eigenlijk al voor het begin van de wedstrijd gedaan hebben)

d. Controleer en accordeer uitslag

e. Bevestigen en uitloggen

Scheidsrechters moeten altijd op de club na de wedstrijd de uitslag digitaal invoeren. Coaches en managers kunnen dat indien nodig ook later thuis doen (maar bij voorkeur direct).

Consumptiebon scheidsrechters

Als dank krijgen scheidsrechters een consumptiebon. Hiervoor kunnen ze koffie, thee of snoep bij de bar halen (eerst standen invoeren, dan pas consumptiebon). 

Computerproblemen

Indien er problemen zijn met de laptop zodat het inloggen niet goed lukt, schrijf dan op het wedstrijdformulier bij de desbetreffende wedstrijd in ieder geval de namen van de scheidsrechters en de stand. De wedstrijdsecretaris zal dit dan later verder afhandelen.

Indien scheidsrechters NIET komen opdagen:

In de oranje kist/oranje map ligt een lijst met een overzicht van alle coaches/managers van teams. Probeer de spelers/coach of manager van het team dat niet komt opdagen direct te bellen. Laat scheidsrechters (of teamgenoten) zo snel mogelijk naar de club komen. Probeer wel de wedstrijd op tijd te starten, vraag bijvoorbeeld aan ouders van teams om te starten met fluiten tot de scheidsrechters er zijn.

Misschien is er anders wel iemand op de club aanwezig die de wedstrijd wil fluiten.

Overzicht velden: Houdt u zich aan de indeling van de wedstrijden en velden!



Aan het einde van uw dienst wordt u afgelost. Wilt u zo vriendelijk zijn de volgende personen in te werken? Hebt u de laatste dienst, dan wacht u tot alle wedstrijden zijn beëindigd en digitaal zijn ingevuld. In het wedstrijdschema staat vermeld welk team aan het eind van de dag velddienst heeft. Attendeer het team/manager hierop.

Velddienst

Aan het einde van elke wedstrijddag voert het aangewezen team de volgende werkzaamheden uit:

  • Alle rommel en troep rondom en op de velden opruimen (inclusief dug out)
  • Clubhuis aanvegen, prullenbakken legen en voorzien van nieuwe vuilniszakken
  • Kleedkamers aanvegen, prullenbakken legen en voorzien van nieuwe vuilniszakken

Bezems, stoffer-en-blik en nieuwe vuilniszakken zijn beschikbaar achter de bar. Besteed even aandacht aan het goed plaatsen van de nieuwe vuilniszakken; wel zo prettig voor het team dat na u aan de beurt is. De volle vuilniszakken kunnen in de grijze containers (achter het clubhuis). 

Vervolgens bergt u na de laatste wedstrijd alles op in de oranje map en oranje kist en brengt deze naar de bar. Zij zullen de kist opbergen.

Wedstrijdsecretariaat Jeugd Hockeyclub Groningen

Anneke Kok

[email protected]

 

Bar-/kantinedienst
 
Voor de bar-/kantinediensten zijn hier geen speciale instructies. Een van de dames van de barcommissie zal u bij aanvang van de dienst kort instrueren.
 
Voor beide diensten geldt:
Indien u niet aanwezig kunt zijn op de dag dat u bent ingedeeld, wilt u dan alstublieft zelf ruilen en/of voor vervanging zorgen. Wilt u vervolgens de naam van uw vervanger aan ons doorgeven via e-mail!
Voor vervanging kantinedienst en wedstrijdtafel : [email protected]
 
Voor vragen betreffende de bar-/kantine- en velddienst kunt u altijd contact opnemen met Louise Van Olst (06-30525217), [email protected].
 
Alvast hartelijk dank voor uw inzet en tot ziens op de hockeyclub.
 
Met vriendelijke groeten,
 
namens de Jeugdcommissie/barcommissie/wedstrijdsecretariaat,
 
Annet van Schreven, Petra Winters, Tuude Perdok en Marianne Stuut
 
Hartelijk dank voor jullie medewerking!
 

 

Hoofdsponsor

Evenementen

September
  • 28 september ALV 



Webshop